آجیل و خشکبار هومن

عرضه آجیل و خشکبار به صورت عمده و جزئی-آدرس:تهران خیابان بهارستان نرسیده به چهارراه فخر آباد پلاک 135-تلفن:77532520

آجیل و خشکبار هومن

عرضه آجیل و خشکبار به صورت عمده و جزئی-آدرس:تهران خیابان بهارستان نرسیده به چهارراه فخر آباد پلاک 135-تلفن:77532520

ساختار و فرایند رشد (رسیدن یا بلوغ) پسته

سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۶:۰۱ ب.ظ

ساختار و فرایند رشد (رسیدن یا بلوغ) پسته

پسته هم مانند انگور به صورت خوشه های حاوی چند دانه رشد می کند. از دید علم گیاه شناسی ، پسته میوه ای آلویی (شفت) است که در گروه میوه هایی چون بادام ، هلو ، زردآلو ، گیلاس و آلو می باشد. تمام میوه های آلویی 3 قسمت دارند: پوست بیرونی(برون بر) ، قشر گوشتی میانی غلاف میوه یا میان بر ( کلا با هم پوست نامیده می شود)  و حلقه درونی میوه یا (درون بر) که در میان آن یک (مغز) قرار دارد. تفاوت بین آجیل و میوه در بخش خوراکی و قابل خوردن آن است. در پسته و بادام ، مغز مصرف می شود در حالی که در میوه های هسته سخت  قشر میانی غلاف میوه (میان بر)  مصرف می شود.
رسیدن این میوه در اواخر تابستان ، بانرم شدن و جدا شدن پوست از درون بر و در نتیجه باز شدن درون بر موجود در داخل پوست نرم  مشخص می شود. اما در واقع ، تمام آجیل ها(پسته ها) بعد از رسیدن باز نمی شوند. این امر به خاک زراعتی (تنوع) ، وضعیت آب و هوا و برنامه آبیاری بستگی دارد.
در تمامی خاک های زراعتی(ارقام پسته)،  یک مشکل  ژنتیکی وجود دارد که باعث می شود درون بر  قبل از جدا شدن پوست شکافته شود( شکافته شدن زودخندانی). این امر باعث شکافته شدن پوست نارس می شود که باعث نفوذ هاگ قارج آسپرژیلوس به مغزپسته  می شود. این نوع پسته ، اگر به موقع و زود برداشت نشود ممکن است به محیطی مناسب برای رشد قارچ و به وجود آمدن سم  افلا توکسین که یک متابولیت ثانوی در رشد قارچ ها می باشد، تبدیل شود. درصد  شکافته شدن زودهنگام که هنگام برداشت توسط درخت به وجود می آید، از یک رقم تا رقم دیگر متفاوت است. همچنین این درصد در هر سال بسته به آب و هوا و برنامه آبیاری متفاوت است. برداشت سریع و زود بهترین روش برای جلوگیری از شیوع شدید افلاتوکسین درمحصول برداشت شده  می باشد.

منبع:jeybuy.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۸
Admin

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی