آجیل و خشکبار هومن

عرضه آجیل و خشکبار به صورت عمده و جزئی-آدرس:تهران خیابان بهارستان نرسیده به چهارراه فخر آباد پلاک 135-تلفن:77532520

آجیل و خشکبار هومن

عرضه آجیل و خشکبار به صورت عمده و جزئی-آدرس:تهران خیابان بهارستان نرسیده به چهارراه فخر آباد پلاک 135-تلفن:77532520

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

افزایش سلامتی و استحکام استخوان‌ها

وجود مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی در خرما، این میوه‌ی مغذی را به اَبَر خوراکی مفیدی برای استحکام استخوان‌ها و مبارزه علیه بیماری‌های دردناک و ناتوان‌کننده‌ای نظیر پوکی استخوان تبدیل کرده است. خرما حاوی سلنیوم، منگنز، مس و منیزیوم است که همگی برای رشد، استحکام و حفظ سلامتی استخوان‌های افراد بسیار ضروری هستند؛ به ویژه برای افرادی که وارد دوران سالخوردگی می‌شوند و استخوان‌های‌شان به تدریج ضعیف می‌شود. بنابراین، با مصرف خرما استخوان‌های‌تان را تقویت کنید!

درمان اختلالات روده

به اعتقاد برخی‌ها، نیکوتین موجود در خرما برای درمان بسیاری از انواع اختلالات روده‌ مفید است. مصرف مداوم خرما به مهار رشد موجودات مضر و ناسالم کمک می‌کند، و بنابراین باعث رشد باکتری‌های مفید در روده می‌شود. خرما به حل مشکلات گوارشی کمک می‌کند، زیرا حاوی فیبرهای محلول، غیر محلول، و هم‌چنین اسیدهای آمینه‌ای است که می‌توانند باعث هضم غذاها و کارآمدی فرایند گوارش شوند؛ به این معنی که در مجاری گوارشی مواد مغذی بیش‌تری جذب و برای استفاده‌ی بدن وارد جریان خون می‌شوند.

رفع کم‌خونی

خرما سرشار از مواد معدنی است که می‌تواند برای بسیاری از مشکلات سلامتی مفید باشد، ولی وجود مقدار بالای آهن در خرما باعث شده است این میوه برای افراد مبتلا به کم‌خونی به مکمل غذایی کاملی تبدیل شود. میزان بالای آهن می‌تواند کمبود مادرزادی این ماده را در بیماران مبتلا به کم‌خونی جبران کند، انرژی و قدرت بدن را افزایش دهد،‌ و هم‌زمان باعث کاهشاحساس خستگی و سستی شود.

کاهش آلرژی (حساسیت)

یکی از جالب‌ترین نکات در مورد خواص خرما ، وجود گوگرد ارگانیک در آن است. گوگرد ماده‌ای نیست که معمولا بتوان آن را در همه‌ی مواد خوراکی پیدا کرد؛ با این حال، دارای فواید قابل توجهی برای سلامتی است، از جمله کاهش واکنش‌های آلرژیک و آلرژی‌های فصلی. بر اساس یافته‌های مطالعه‌ای که در ۲۰۰۲ به عمل آمد، ترکیبات گوگرد ارگانیک می‌توانند بر میزان درد و رنج مبتلایان به التهاب فصلی و آلرژیک مخاط بینی تاثیر مثبتی داشته باشد؛ تنها در ایالات متحده تقریبا ۲۳ میلیون نفر به این مشکل دچار هستند. مصرف خرما راه بسیاری خوبی برای کاهش تاثیرات آلرژی‌های فصلی است که از طریق اضافه شدن گوگرد به رژیم غذایی صورت می‌گیرد.

افزایش وزن

همیشه باید خرما را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم تلقی کرد. خرما حاوی قند، پروتئین و بسیاری از ویتامین‌های ضروری است. اگر خرما را با پوره‌ی خیار نوش جان کنید، می‌توانید وزن‌تان را به حد طبیعی برسانید و به جای تحمل لاغری بهتناسب اندام برسید. یک کیلوگرم خرما حاوی تقریبا ۳۰۰۰ کالری است، و میزان کالری موجود در خرما برای تامین نیاز روزانه‌ی بدن انسان کافی است. اگر نحیف و لاغر هستید و قصد دارید وزن‌تان را بیش‌تر کنید، یا می‌خواهید برای جلب توجه دخترها ماهیچه‌های‌تان را بزرگ‌تر کنید، یا به علت ابتلا به مشکلات جسمانی و بیماری‌های خطرناک بدن‌تان ضعیف شده است، به خوردن خرما نیاز دارید!

افزایش انرژی

خرما سرشار از قندهای طبیعی نظیر گلوکز، فروکتوز، و ساکارز است؛ بنابراین، به عنوان یکی از تنقلات عالی و کاملی شناخته می‌شود که به سرعت انرژی بدن‌تان را افزایش می‌دهند. بسیاری از آدم‌های سراسر دنیا برای رهایی از احساس خستگی یا سستی و به عنوان خوراکی و تنقلات بعد از ظهر خرما نوش جان می‌کنند.

منبع:bazdeh.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۹:۵۷
Admin

ساختار و فرایند رشد (رسیدن یا بلوغ) پسته

پسته هم مانند انگور به صورت خوشه های حاوی چند دانه رشد می کند. از دید علم گیاه شناسی ، پسته میوه ای آلویی (شفت) است که در گروه میوه هایی چون بادام ، هلو ، زردآلو ، گیلاس و آلو می باشد. تمام میوه های آلویی 3 قسمت دارند: پوست بیرونی(برون بر) ، قشر گوشتی میانی غلاف میوه یا میان بر ( کلا با هم پوست نامیده می شود)  و حلقه درونی میوه یا (درون بر) که در میان آن یک (مغز) قرار دارد. تفاوت بین آجیل و میوه در بخش خوراکی و قابل خوردن آن است. در پسته و بادام ، مغز مصرف می شود در حالی که در میوه های هسته سخت  قشر میانی غلاف میوه (میان بر)  مصرف می شود.
رسیدن این میوه در اواخر تابستان ، بانرم شدن و جدا شدن پوست از درون بر و در نتیجه باز شدن درون بر موجود در داخل پوست نرم  مشخص می شود. اما در واقع ، تمام آجیل ها(پسته ها) بعد از رسیدن باز نمی شوند. این امر به خاک زراعتی (تنوع) ، وضعیت آب و هوا و برنامه آبیاری بستگی دارد.
در تمامی خاک های زراعتی(ارقام پسته)،  یک مشکل  ژنتیکی وجود دارد که باعث می شود درون بر  قبل از جدا شدن پوست شکافته شود( شکافته شدن زودخندانی). این امر باعث شکافته شدن پوست نارس می شود که باعث نفوذ هاگ قارج آسپرژیلوس به مغزپسته  می شود. این نوع پسته ، اگر به موقع و زود برداشت نشود ممکن است به محیطی مناسب برای رشد قارچ و به وجود آمدن سم  افلا توکسین که یک متابولیت ثانوی در رشد قارچ ها می باشد، تبدیل شود. درصد  شکافته شدن زودهنگام که هنگام برداشت توسط درخت به وجود می آید، از یک رقم تا رقم دیگر متفاوت است. همچنین این درصد در هر سال بسته به آب و هوا و برنامه آبیاری متفاوت است. برداشت سریع و زود بهترین روش برای جلوگیری از شیوع شدید افلاتوکسین درمحصول برداشت شده  می باشد.

منبع:jeybuy.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۰۱
Admin




مدت زمان: 41 ثانیه 

Hoomannuts

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۶:۲۵
Admin




مدت زمان: 41 ثانیه 

آجیل و خشکبار هومن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۳۷
Admin